Pages

Ads 468x60px

Friday, February 24, 2006

Terima kasih, saya tidak akan kembali'

KUALA LUMPUR 23 Feb. - ``Terima kasih sahajalah, saya tidak akan kembali bekerja di hotel tersebut kerana telah serik dengan apa yang berlaku,'' kata bekas pengarah akaun Hotel Renaissance, Habsah Jaafar,46.

Menurut beliau, tekanan larangan pemakaian tudung sewaktu datang bekerja yang kerap diberikan oleh pihak pengurusan hotel tersebut telah menyebabkan ia tawar hati untuk terus bekerja di sana.

Malah, beliau turut terkejut dengan kenyataan hotel tersebut yang menyatakan peletakan jawatan itu ekoran hal antara beliau dengan hotel yang sulit.

``Saya tidak melakukan sebarang bentuk kesalahan yang boleh menjatuhkan maruah dan martabat sebagai wanita semasa bekerja di hotel tersebut, bahkan tiada menjalinkan sebarang hubungan sulit sehingga didakwa alasan pemberhentian itu jika didedahkan boleh memalukannya,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai kenyataan Hotel Renaissance semalam bahawa peletakan jawatan Habsah bukan disebabkan larangan bertudung tetapi ekoran hal antara beliau dan hotel yang sulit dan tidak boleh didedahkan demi menghormati Habsah.

Oleh itu, Habsah boleh memilih untuk kembali bekerja dengan memakai pakaian semasanya.

Menurut Habsah, amat menghairankan jika benarlah dakwaan hotel bahawa beliau melakukan satu kesalahan yang besar sehingga tidak boleh didedahkan, apa perlunya untuk hotel menerimanya kembali bekerja.

``Saya benar-benar terkejut dengan dakwaan itu dan tidak akan menjejakkan kaki bertugas di hotel tersebut,'' tegasnya.

Sementara itu, beliau yang akan bertugas pada 1 Mac ini di Hotel Palace of Golden Horses (PGHH) sebagai Pengarah Jualan memuji sikap pengurusan hotel tersebut yang tidak mengamalkan sikap diskriminasi terhadap wanita Islam yang ingin memakai tudung.


No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text