Pages

Ads 468x60px

Friday, February 17, 2006

Bantahan awal kes menghina mahkamah16 Jun

KUALA LUMPUR 16 Feb. - Mahkamah Tinggi Syariah hari ini menetapkan 16 Jun ini untuk mendengar bantahan awal pihak responden yang didakwa oleh salah seorang anak Allahyarham Sheikh Dawood atau lebih dikenali sebagai A.S. Dawood telah menghina perintah mahkamah yang dikeluarkan pada satu prosiding November tahun lalu.

Hakim Syarie Mohamad Shakir Abdul Hamid memutuskan demikian selepas dimaklumkan oleh peguam syarie, Fakhrul Zaini bahawa pihaknya akan menghantar notis bantahan awal terhadap afidavit yang difailkan oleh plaintif, Abdul Ravuff A.S. Dawood pada 21 November 2005.

Fakhrul yang mewakili Abdul Rahiman A.S. Dawood, Mohamed Ibrahim A.S. Dawood dan Mohamed A.S. Dawood turut memberitahu bahawa anak guamnya akan membuat satu laporan polis terhadap plaintif mengikut Seksyen 193 Kanun Keseksaan kerana mengeluarkan satu kenyataan palsu sebagaimana terkandung dalam perenggan 4(i) afidavit berkenaan.

Dalam afidavitnya, Abdul Ravuff yang juga plaintif pada perbicaraan tuntutan harta pusaka A.S. Dawood berjumlah RM1 bilion menyatakan bahawa pihak responden telah dengan sengaja menghalang keadilan, tidak menghormati dan tidak mempedulikan perintah mahkamah yang telah dikeluarkan pada prosiding 15 November 2005.

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text