Pages

Ads 468x60px

Thursday, February 23, 2006

Maut Terbakar Selepas Gaduh Dengan Isteri



BERSELERAK: Keadaan rumah Abd Rahmad di
Kampung Seri Jerlai, Sungai Dua.

GEMENCHEH: Seorang penoreh maut disambar api daripada tilam yang dibakarnya selepas bertengkar dengan isterinya di rumah mereka di Kampung Seri Jerlai, Sungai Dua dekat sini, Sabtu lalu.

Abd Rahmad Zali, 37, meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Melaka, jam 12.30 tengah hari semalam, selepas lima hari koma akibat melecur 50 peratus badannya.

Ketua Polis Daerah Tampin, Superintendan Zull Aznam Haron, berkata polis menahan isteri Abd Rahmad dan direman sehingga 1 Mac ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 11.20 pagi Sabtu lalu, Abd Rahmad dikatakan membakar tilam di rumahnya selepas bergaduh dengan isterinya berusia 27 tahun.

Sebelum itu, pasangan suami isteri itu dikatakan cabar mencabar supaya membakar rumah mereka yang dibina melalui Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT).

Dalam pertengkaran itu, Abd Rahmad dikatakan menyuruh anak lelakinya berusia 11 tahun mengambil botol berisi petrol dari bakul motosikalnya di luar rumah.

Anaknya bagaimanapun menyerahkan petrol itu kepada ibunya dan ketika itu Abd Rahmad tersepak botol berkenaan menyebabkan minyak tercurah ke badan serta tilam yang terbakar dan api terus menyambarnya.

Abd Rahmad melecur dari paras pusat ke atas dan dibawa jiran ke klinik berhampiran sebelum dihantar ke Hospital Melaka.

Pasangan itu mempunyai lima anak berusia dua hingga 13 tahun yang kini di bawah jagaan Jabatan Kebajikan Masyarakat.




©The New Straits Times Press (M) Berhad

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text