Pages

Ads 468x60px

Wednesday, May 02, 2007

20 Pasangan Ingin Dapat Bantuan Kahwin Dihalau

KUALA LUMPUR: Kira-kira 20 pasangan yang berminat mendapatkan bantuan menerusi skim bantuan perkahwinan anjuran Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) kecewa apabila dihalau ketika mahu mendapatkan borang daripada pejabat Pusat Pungutan Zakat (PPZ) Baitulmal Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), di sini, kelmarin.

Malah, mereka mendakwa pegawai bertugas di kaunter PPZ menyatakan skim bantuan perkahwinan itu tidak wujud dan laporan akhbar yang menyiarkan kenyataan Pengarah Jawi, Datuk Che Mat Che Ali berhubung perkara itu sebagai tidak benar.

Seorang daripada mereka, Raja Norshahidatul Izwa Raja Shahim Shah, berkata beliau bersama 20 pasangan lain termasuk dari Perak dan Pahang mengunjungi PPZ mendapatkan borang skim bantuan berkenaan, tetapi dihalau kerana pegawai bertugas mendakwa skim itu tidak wujud.

"Saya dan tunang membaca akhbar Harian Metro 29 April lalu mengenai skim itu perkahwinan dan semalam (Isnin) kami ke PPZ di Chow Kit untuk mendapatkan borang tetapi kecewa apabila diberitahu tiada borang untuk skim itu. Selepas itu, saya bersama pasangan lain pergi ke Jawi untuk mendapatkan maklumat,"katanya.

Sementara itu, Che Mat ketika dihubungi mengesahkan beliau ada mengumumkan mengenai peningkatan bantuan skim berkenaan daripada RM3,000 kepada RM5,000 bagi membantu pasangan yang ingin mendirikan rumah tangga tetapi tidak mampu berbuat demikian.

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text