Pages

Ads 468x60px

Saturday, August 12, 2006

Pekarangan Mahkamah Syariah ‘panas’


KUALA LUMPUR 11 Ogos – Keadaan di pekarangan Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini menjadi 'panas' apabila beberapa kenalan dan anggota keluarga bekas isteri Datuk Khalid Muhamad Jiwa atau Datuk K, Tengku Zawiyah Tengku Izham dilihat cuba menghalang tugas media untuk merakamkan wajah wanita yang menjadi tumpuan itu.

Tengku Zawiyah, 43, hari ini muncul buat pertama kali di mahkamah bagi mendapatkan persetujuan perjanjian harta sepencarian yang telah ditandatangani pada 3 Julai lalu.

Kejadian itu berlaku ketika Tengku Zawiyah hadir lebih kurang pukul 9.30 pagi dengan dikawal ketat oleh tiga orang pengawal peribadi berpakaian serba hitam dan diiringi dua orang anak lelakinya; Mohd. Adib, 16 dan Mohd. Ashraf, 14.

Kesemua mereka bukan sahaja mengawal Tengku Zawiyah malahan turut membuat 'kepungan' di hadapan kamar Ketua Hakim Syarie Husin Ahamad.

Apabila prosiding tamat lebih kurang pukul 12 tengah hari, keadaan menjadi semakin tegang sehingga berlaku insiden tolak menolak di antara kesemua pihak media yang hadir dan pengawal-pengawal peribadi Tengku Zawiyah.

Keadaan itu berlarutan sehingga Tengku Zawiyah dan anak-anaknya memasuki kenderaan yang menanti mereka di hadapan mahkamah.

Khalid mendirikan rumah tangga dengan Tengku Zawyah pada 24 Disember 1985 dan disahkan bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada 13 April 2005.

Hasil perkongsian hidup dengan bekas isteri, pasangan ini dikurniakan empat orang anak iaitu, Mohd. Anas, 19 (sedang belajar di Melbourne, Australia); Mohd. Adib, Mohd. Ashraf dan Mohd. Azif, 8.

Khalid bakal menamatkan zaman dudanya dengan mengahwini penyanyi terkenal, Siti Nurhaliza Tarudin, 27, di Masjid Jalan Duta, di sini pada 21 Ogos ini.

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text