Pages

Ads 468x60px

Tuesday, April 10, 2007

Kok Wing, isteri mohon bubar perkahwinan

Kok Wing, isteri mohon bubar perkahwinan

KUALA LUMPUR 9 April – Ahli perniagaan, Tan Sri Lim Kok Wing dan isteri, Puan Sri Tessie Lim Kok Wing telah mengemukakan permohonan petisyen bersama di Mahkamah Keluarga untuk membubarkan perkahwinan mereka.

Permohonan tersebut yang difailkan oleh mereka pada 11 Disember tahun lalu telah dibenarkan oleh Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Aziah Ali ketika kes itu disebut di kamar beliau hari ini.

Petisyen bersama itu dibenarkan secara decree nisi iaitu penceraian tersebut akan disahkan sekiranya tiada masalah timbul dalam tempoh tiga bulan berkuatkuasa mulai hari ini.

Menurut petisyen tersebut, alasan penceraian yang dinyatakan oleh pasangan itu adalah 'perkahwinan itu telah gagal dan tidak dapat didamaikan langsung'.

Pada prosiding hari ini, kedua-duanya hadir bersama peguam masing-masing.

Perkahwinan Kok Wing, 61, dan Tessie, 44, telah didaftarkan di Jabatan Pendaftaran Negara, Petaling Jaya, dekat sini pada 18 November 1986 dan pasangan itu dipercayai berpisah sejak Mac tahun lalu setelah melayari alam perkahwinan selama hampir 20 tahun.

Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan seorang anak lelaki, Junior Lim Kok Wing, 25, dan seorang anak perempuan Tiffanee Merie Lim, 20.

Ekoran penceraian tersebut, Kok Wing diperintahkan membayar jumlah tunai penyelesaian sebanyak RM11,650,000 kepada Tessie seperti yang dipohon sebagai sebahagian daripada penyelesaian pembubaran perkahwinan berkenaan.

-------------------
Nota:

jarang terbaca kes cerai selain kes orang melayu..so kes ni orang terkenal masuk jugak surar khabar may be utusan lupa dengan Akta 114 - Akta Kawalan Laporan Mahamah 1962.

alamkia

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text