Pages

Ads 468x60px

Wednesday, February 01, 2006

Hukum Berat Pasangan Buat Maksiat

Forum-Utusan Online - 1/2/2006

TANGKAPAN 14 pasangan dalam `Ops Hijrah' oleh pihak Bahagian Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan (JAINS) di kawasan pantai peranginan Port Dickson, Negeri Sembilan adalah satu peringatan bahawa di Negeri Sembilan bukanlah tempat untuk pasangan melakukan maksiat sama ada di hotel atau di tempat rekreasi lain.

Mereka yang melakukan kesalahan berkhalwat atau melakukan perbuatan terkutuk seperti persetubuhan haram hendaklah dihukum seberat-beratnya kerana hukuman seperti denda dan kadangkala hanya diberikan teguran atau nasihat sahaja tidak memadai kerana seperti yang dilaporkan oleh akhbar Utusan Malaysia bahawa ada antara pasangan beragama Islam seolah-olah cuba mempersendakan kewibawaan penguat kuasa JAINS seperti ketawa atau senyum sinis apabila dicekup.

Nama mereka yang melakukan perbuatan terkutuk ini elok didedahkan sahaja jika didapati bersalah. Kakitangan kerajaan yang terbabit selain dikenakan hukuman maksimum, hendaklah juga dipecat, manakala kes yang melibatkan pelajar perlu digantung pengajian mereka supaya menjadi iktibar kepada semua umat Islam bahawa melakukan perkara keji adalah tidak berbaloi di Negeri Sembilan.

Diharap pihak JAINS sentiasa memantau semua tempat yang menjadi lubuk maksiat tidak kira sama ada di hotel murah atau hotel lima bintang dan begitu juga di taman rekreasi di negeri ini.

Saya juga ingin syorkan kepada pihak penguat kuasa JAINS supaya memerhatikan juga tempat-tempat seperti kedai yang menyediakan bilik untuk home theatre atau bilik karaoke kerana di sinilah juga para remaja boleh melakukan maksiat.

- ABDULLAH OSMAN JAMALULLAIL,

Seremban, Negeri Sembilan.

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text