Pages

Ads 468x60px

Friday, June 22, 2007

Kes bersuami dua ditangguh

Kes bersuami dua ditangguh


KANGAR: Mahkamah Rendah Syariah, di sini semalam menangguhkan kes tuntutan pengesahan cerai wanita bersuami dua, Ku Nas Hafiza Ku Halim dengan suami pertamanya, Hasrizal Harun pada 25 Julai ini bagi membolehkan defendan memfailkan pembelaan.

Keputusan itu dibuat Hakim Zaini Abd Rahim selepas mengambil kira kedudukan Hasrizal iaitu defendan pertama yang baru menerima salinan permohonan difailkan plantif, Ku Halim Ku Hassan.

Bagaimanapun, hanya Hasrizal hadir di mahkamah, manakala Ku Halim dan Ku Nas Hafiza yang juga defendan kedua kes, hanya diwakili peguamnya, Mohd Hilmi Sabri.

Zaini kemudian meminta Hasrizal menyediakan dokumen pembelaan berhubung tuntutan dibuat Ku Halim dan hadir ke mahkamah pada 25 Julai.

"Jika kamu mahu failkan pembelaan atau sebarang dokumen berhubung tuntutan, kamu boleh berbuat demikian sebelum atau pada tarikh ditentukan," katanya.

Hasrizal bagaimanapun hanya berdiam diri dan mengangguk faham. Permohonan itu difailkan Ku Halim selepas tuntutan pengesahan nikah antara Ku Nas Hafiza dan suami keduanya, Mohd Solhi Abd Rahman, yang dikahwini di Songkhla pada November tahun lalu diarah ditangguh, sementara status perkahwinan wanita itu bersama Hasrizal disahkan mahkamah.

No comments:

 

Sample text

Sample Text

Sample Text